Pravidla boje
Každá postava má určitý počet bodů výdrže (určuje se dle cechu a postavení v něm a dle dalších pravidel). Zásah zbraní do platné zásahové plochy odečítá z výdrže určitý počet bodů – úhona (určuje se dle zbraně a zasaženého místa – zásahové plochy). Platný zásah si postižený odečítá ze své výdrže; klesne-li počet bodů na nulu, postava je v bezvědomí, hráč si buď lehne, nebo klekne na místě, kde byl zasažen (je-li to možné > žebřík apod.). Informace o bodech výdrže protivníka lze zjistit pouze ?Kouzlem odhadu?. Údery mečem se vedou jen náznakově – při hře se bavíme > při boji se nesnažíme navzájem zmrzačit či zabít. Hráči s příliš agresivním bojem budou vyloučeni. S mečem nebo s holí je zakázáno bodat, šťouchat a bezhlavě mávat kolem sebe; s mečem a s holí se seká – zbraně se nesmí chytat! Body života si každý odečítá poctivě sám. Dostane-li se hráč na nulu, padá v bezvědomí k zemi. O jeho procitnutí z bezvědomí a pokračování ve hře nebo o smrti rozhoduje hod kostkou (šestistěnnou u organizátora), přičemž platí, že každé bezvědomí snižuje šanci na další probuzení z bezvědomí do života (příklad: byl jsi poprvé ?umlácen? do bezvědomí, po bitvě si hodíš kostkou, a pokud ti padne dvě a více, opět žiješ, ale jestliže ti padne jedna, jsi mrtev; jsi ?umlácen? podruhé do bezvědomí, opět házíš kostkou, tentokrát pro život musíš hodit tři a více, pro smrt ti stačí jedna a dvě; jestliže postižený vlastní titul Alastara, z potřebné hodnoty hodu pro přežití se odečítá za každý titul 1) – viz bitevní tabulka. Po hodu kostkou dochází k probuzení z bezvědomí s výdrží 5 bodů (nerozhodnou-li organizátoři jinak). Pakliže se hod o život nezdaří, lze použít kouzla oživení, případně kouzelné živé vody.
Bitevní tabulka – ukázka
| Nick | Hod kostkou | Alastar | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | –1 ke každému hodu (sčítá se) | |
| Adalgrim | X | O – Č | |||||
| Alia | |||||||
- X = přežité zranění
- O = Alastar (-1 k hodu přežití)
Zásahové plochy
| Zásahová plocha | Meč & Sekera | Hůl | Šíp |
|---|---|---|---|
| Paže | 5 bodů úhony | 5 bodů úhony | 10 bodů úhony |
| Trup, krk a hlava | 10 bodů úhony | 5 bodů úhony | 10 bodů úhony |
| Nohy od kolen výše | 5 bodů úhony | 5 bodů úhony | 10 bodů úhony |
| Nohy od kolen níže | 0 bodů úhony | 0 bodů úhony | 10 bodů úhony |
Zvláštní boj
Boj s duchem
- v okruhu 3m od ducha každý utrpí ztrátu 5 bodů života za minutu (duchovi se léčí utrpěná úhona)
- duchovi lze lépe ublížit očarovanou zbraní > počítá se mu každý zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý druhý zásah; ducha je zakázáno se dotýkat
- poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je černá čepel
- z doposud známých kouzel proti duchovi působí pouze ohnivé střely
- v přítomnosti ducha lze čarovat
Boj s kostlivcem
- kostlivci lze podobně jako duchovi lépe ublížit očarovanou zbraní > počítá se mu každý zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý druhý zásah
- poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je černá čepel
- z doposud známých kouzel proti kostlivci působí pouze ohnivé střely
- v přítomnosti kostlivce lze čarovat
Královský turnaj
- zásahy, které si hráči způsobují, neubírají HP žádnou výdrž
Doposud známé kouzelné zbraně
- Kouzelný štít: (průměr 40cm – černý s nápisem ESGALNOR) > odráží všechna kouzla (barevné koule)
- Kouzelný meč: (délka černé čepele 65 cm): působí normální úhonu dle úderu do platné zásahové plochy i kostlivci a duchovi; člověku očarovanému Kouzlem ?síla ohně? se počítá každý zásah
Doposud známé zvláštní předměty
- Třaskavé šípy: jedna koule ubírá 50 bodů života
- Prsten z mithrilu s černým kamenem: nositel ignoruje na něj seslané kouzlo smrti
Zbraně
- Materiál: dřevo, kůže, karimatka a jekor; kov nesmí být na úderové ploše (pouze jen jako pojivo – šrouby).
- Zbraň nesmí mít ostré hrany a hroty; meče a dýky by měly mít pevnou záštitu (kterou se nesmí mlátit).
Rozměry zbraní
| Zbraň | Délka čepele | Délka jílce |
|---|---|---|
| Meč jedenapůlruční | Max. 85 cm | Max. 25 cm |
| Meč jednoruční | Max. 65 cm | Max. 20 cm |
| Dýka | Max. 35 cm | Max. 17 cm |
| Hůl | Max. 160 cm | --- |
| Celk. délka | Šířka sekery | |
| Sekera jedenapůlruční | Max. 100 cm | Max. 60 cm |
| Štít | Průměr max. 50 cm | --- |
- pro jednotnost barvy zbraní doporučujeme natřít meče šedou barvou, např. Balakrylem odstín č. 0111, který se do dřeva vpije a poslouží tak i jako jeho ochrana před nepřízní počasí a boje
Střelné zbraně
- šípy představují bílé papírové koule (protože jsou nejbezpečnější), vyrábí se z rozmočeného novinového papíru (2 až 3 dvojlisty); rozmočené listy zmuchláte do koule, vyždímáte a necháte na slunci vyschnout (schnou relativně dlouho, i 2 dny); pro větší tvrdost koulí možno při rozmáčení papíru přidat i škrob nebo finální suchou kouli lehce olepit izolepou