Pravidla boje

Každá postava má určitý počet bodů výdrže (určuje se dle cechu a postavení v něm a dle dalších pravidel). Zásah zbraní do platné zásahové plochy odečítá z výdrže určitý počet bodů ? úhona (určuje se dle zbraně a zasaženého místa ? zásahové plochy). Platný zásah si postižený odečítá ze své výdrže; klesne-li počet bodů na nulu, postava je v bezvědomí, hráč si buď lehne, nebo klekne na místě, kde byl zasažen (je-li to možné > žebřík apod.). Informace o bodech výdrže protivníka lze zjistit pouze ?Kouzlem odhadu?. Údery mečem se vedou jen náznakově ? při hře se bavíme > při boji se nesnažíme navzájem zmrzačit či zabít. Hráči s příliš agresivním bojem budou vyloučeni. S mečem nebo s holí je zakázáno bodat, šťouchat a bezhlavě mávat kolem sebe; s mečem a s holí se seká – zbraně se nesmí chytat! Body života si každý odečítá poctivě sám. Dostane-li se hráč na nulu, padá v bezvědomí k zemi. O jeho procitnutí z bezvědomí a pokračování ve hře nebo o smrti rozhoduje hod kostkou (šestistěnnou u organizátora), přičemž platí, že každé bezvědomí snižuje šanci na další probuzení z bezvědomí do života (příklad: byl jsi poprvé ?umlácen? do bezvědomí, po bitvě si hodíš kostkou, a pokud ti padne dvě a více, opět žiješ, ale jestliže ti padne jedna, jsi mrtev; jsi ?umlácen? podruhé do bezvědomí, opět házíš kostkou, tentokrát pro život musíš hodit tři a více, pro smrt ti stačí jedna a dvě; jestliže postižený vlastní titul Alastara, z potřebné hodnoty hodu pro přežití se odečítá za každý titul 1) ? viz bitevní tabulka. Po hodu kostkou dochází k probuzení z bezvědomí s výdrží 5 bodů (nerozhodnou-li organizátoři jinak). Pakliže se hod o život nezdaří, lze použít kouzla oživení, případně kouzelné živé vody.

Bitevní tabulka – ukázka

Nick Hod kostkou Alastar
1 2 3 4 5 6 –1 ke každému hodu (sčítá se)
Adalgrim X O ? Č
Alia
  • X = přežité zranění
  • O = Alastar (-1 k hodu přežití)

Zásahové plochy

Zásahová plocha Meč & Sekera Hůl Šíp
Paže 5 bodů úhony 5 bodů úhony 10 bodů úhony
Trup, krk a hlava 10 bodů úhony 5 bodů úhony 10 bodů úhony
Nohy od kolen výše 5 bodů úhony 5 bodů úhony 10 bodů úhony
Nohy od kolen níže 0 bodů úhony 0 bodů úhony 10 bodů úhony

Zvláštní boj

Boj s duchem

  • v okruhu 3m od ducha každý utrpí ztrátu 5 bodů života za minutu (duchovi se léčí utrpěná úhona)
  • duchovi lze lépe ublížit očarovanou zbraní > počítá se mu každý zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý druhý zásah; ducha je zakázáno se dotýkat
  • poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je černá čepel
  • z doposud známých kouzel proti duchovi působí pouze ohnivé střely
  • v přítomnosti ducha lze čarovat

Boj s kostlivcem

  • kostlivci lze podobně jako duchovi lépe ublížit očarovanou zbraní > počítá se mu každý zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý druhý zásah
  • poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je černá čepel
  • z doposud známých kouzel proti kostlivci působí pouze ohnivé střely
  • v přítomnosti kostlivce lze čarovat

Královský turnaj

  • zásahy, které si hráči způsobují, neubírají HP žádnou výdrž

Doposud známé kouzelné zbraně

  • Kouzelný štít: (průměr 40cm ? černý s nápisem ESGALNOR) > odráží všechna kouzla (barevné koule)
  • Kouzelný meč: (délka černé čepele 65 cm): působí normální úhonu dle úderu do platné zásahové plochy i kostlivci a duchovi; člověku očarovanému Kouzlem ?síla ohně? se počítá každý zásah

Doposud známé zvláštní předměty

  • Třaskavé šípy: jedna koule ubírá 50 bodů života
  • Prsten z mithrilu s černým kamenem: nositel ignoruje na něj seslané kouzlo smrti

Zbraně

  • Materiál: dřevo, kůže, karimatka a jekor; kov nesmí být na úderové ploše (pouze jen jako pojivo – šrouby).
  • Zbraň nesmí mít ostré hrany a hroty; meče a dýky by měly mít pevnou záštitu (kterou se nesmí mlátit).

Rozměry zbraní

Zbraň Délka čepele Délka jílce
Meč jedenapůlruční Max. 85 cm Max. 25 cm
Meč jednoruční Max. 65 cm Max. 20 cm
Dýka Max. 35 cm Max. 17 cm
Hůl Max. 160 cm ---
  Celk. délka Šířka sekery
Sekera jedenapůlruční Max. 100 cm Max. 60 cm
Štít Průměr max. 50 cm ---
  • pro jednotnost barvy zbraní doporučujeme natřít meče šedou barvou, např. Balakrylem odstín č. 0111, který se do dřeva vpije a poslouží tak i jako jeho ochrana před nepřízní počasí a boje

Střelné zbraně

  • šípy představují bílé papírové koule (protože jsou nejbezpečnější), vyrábí se z rozmočeného novinového papíru (2 až 3 dvojlisty); rozmočené listy zmuchláte do koule, vyždímáte a necháte na slunci vyschnout (schnou relativně dlouho, i 2 dny); pro větší tvrdost koulí možno při rozmáčení papíru přidat i škrob nebo finální suchou kouli lehce olepit izolepou