Jak to všechno začalo
Hráli jsme klasickou deskovou hru na motivy PP a někdo prohodil: To není vono, mělo by se to hrát na živo…
a
červíček nápadu byl na světě a začal vrtat.
Na dětském táboře Clondyke '97 padlo poprvé rozhodnutí udělat příští léto týdenní Live. Na podzim se zformoval realizační tým a začaly pravidelné schůzky (jednou měsíčně). Hra začala nabývat konkrétních podob, spousta věcí byla rozpracována a posléze zavržena.
Po Vánocích jsme trochu v krizi zjistili, že toho zatím moc nemáme. Schůzky se zhustily (po 14 dnech). Stabilizoval se systém pravidel a povolání i časoprostorové umístění děje, sepisovali jsme školení.
Proběhla dvě školení hráčů na terénní základně v Krásné Lípě, ověřili jsme si konstrukci dřevěných mečů a pravidla boje. Výroba předmětů a oděvů se rozjela.
Stále však chyběla hlavní dějová zápletka, měli jsme představu, co by hráči měli dělat, ale bylo potřeba zaplést nitky děje tak, aby je k tomu dovedly. Taky nevíme, kde bude hlavní základna.
Nápad se šifrovanou zprávou, jejíž klíč je vytesán na různá nepřístupná místa v krajině, přišel jednou ve vlaku cestou z Liberce. Hra začala dostávat konkrétní rysy. Bylo však třeba děj vygradovat, začátek byl dobrý, ale druhá polovina se zatím topila v mlze. Některé upředené nitky nebyly naštěstí dosud využity a poskytly dobrý materiál. Nápad s pátou částí artefaktu a s věštbou, která mluví o něčem jiném, než si všichni na začátku myslí, přišel zase naráz. Po několika drobných úpravách byl přijat a mlha zmizela.
Další již byly jen kosmetické úpravy. Sehnali jsme skvělou základnu ve Vysoké Lípě (plac pro postavení stanu, voda v místě). Dlouho to však vypadalo, že o hru nebude mezi potenciálními hráči zájem, a to nám značně ubíralo nadšení a elán. Sehnat kompars byl neřešitelný problém. Původně plánovaný počet skupin (4) se snížil na 3, minimalizovali jsme kompars. Vytvořili jsme v terénu tři runové trasy. Měsíc před hrou jsme se scházeli dvakrát týdně. Měli jsme velký skluz ve výrobě předmětů (svitků, koruny, mečů a podobně). Nedělali jsme už nic kromě hry.
Dva dny před začátkem se pro zranění odhlásil další hráč – to byla deprese. Naštěstí se nakonec sjelo 13 skvělých hráčů a hra mohla začít?
Důležitá data v životě Organizačního týmu
- 1994 – 1997 koketování s myšlenkou, jaké by to asi bylo, kdyby se desková hra „Pán Prstenů“ převedla do živé podoby?
- léto 1997 pevné rozhodnutí udělat v létě příštího roku terénní hru na motivy knihy Pán Prstenů od J. R. R. Tolkiena
- podzim 1997 první formování Královské rady (pětičlenná)
- od 14. 11. do 16. 11. první setkání hráčů a organizátorů na prvním soustředění na základně ČSOP v Krásném Buku u Krásné Lípy (první výuky v ceších, ověřování kvality první generace mečů, zkušební boj…)
- jaro 1998 druhé formování Královské rady (čtyřčlenná Královská rada až do LIVU)
- od 27. 3. do 29. 3. druhé setkání hráčů a organizátorů v Krásném Buku
- léto 1998 od 24. 7. do 2. 8. proběhl úspěšně první LIVE v Jetřichovicích – I. Královský turnaj
- třetí formování Královské rady (Král Pif na konci LIVU jmenoval pátého člena Královské rady – pana Mellona z Ringostu)
- podzim 1998 vojenské cvičení na základně v Krásném Buku od 23.10. do 25.10. – II. Královský turnaj
- jaro 1999 od 16. 4. do 18. 4. přechod Modrých hor – základna ve Varnsdorfu
- léto 1999 od 30. 7. do 8. 8. proběhl druhý LIVE v Osečné – III. Královský turnaj
- oslava zničení ducha na srubu v Osečné spojená s opékáním berana od 10. 9. do 12. 9.
- jaro 2000 válečná výprava na pomoc Cardolanu od 19. 5. do 21. 5. v Kokořínsku
- léto 2000 oslava vítězného tažení do Tauredhilu na srubu v Osečné spojená s opékáním selete
- od 1. 9. do 3. 9. – IV. Královský turnaj
- podzim 2000 začíná příprava třetího LIVU
- jaro 2001 školení cechů na základně ČSOP v Krásném buku od 20. 4. do 22. 4.