Pravidla boje
Každá postava má určitý počet bodů výdrže (určuje se dle cechu a
postavení v něm a dle dalších pravidel). Zásah zbraní do platné
zásahové plochy odečítá z výdrže určitý počet bodů – úhona
(určuje se dle zbraně a zasaženého místa – zásahové plochy). Platný
zásah si postižený odečítá ze své výdrže; klesne-li počet bodů na
nulu, postava je v bezvědomí, hráč si buď lehne, nebo klekne na místě,
kde byl zasažen (je-li to možné > žebřík apod.). Informace o bodech
výdrže protivníka lze zjistit pouze ?Kouzlem odhadu?. Údery mečem se vedou
jen náznakově – při hře se bavíme > při boji se nesnažíme
navzájem zmrzačit či zabít. Hráči s příliš agresivním bojem budou
vyloučeni. S mečem nebo s holí je zakázáno bodat, šťouchat a bezhlavě
mávat kolem sebe; s mečem a s holí se seká – zbraně se nesmí chytat!
Body života si každý odečítá poctivě sám. Dostane-li se hráč na nulu,
padá v bezvědomí k zemi. O jeho procitnutí z bezvědomí a
pokračování ve hře nebo o smrti rozhoduje hod kostkou (šestistěnnou
u organizátora), přičemž platí, že každé bezvědomí snižuje šanci na
další probuzení z bezvědomí do života (příklad: byl jsi poprvé
?umlácen? do bezvědomí, po bitvě si hodíš kostkou, a pokud ti padne dvě a
více, opět žiješ, ale jestliže ti padne jedna, jsi mrtev; jsi ?umlácen?
podruhé do bezvědomí, opět házíš kostkou, tentokrát pro život musíš
hodit tři a více, pro smrt ti stačí jedna a dvě; jestliže postižený
vlastní titul Alastara, z potřebné hodnoty hodu pro přežití se odečítá
za každý titul 1) – viz bitevní tabulka. Po hodu kostkou dochází
k probuzení z bezvědomí s výdrží 5 bodů (nerozhodnou-li
organizátoři jinak). Pakliže se hod o život nezdaří, lze použít kouzla
oživení, případně kouzelné živé vody.
Bitevní tabulka – ukázka
Nick |
Hod kostkou |
Alastar |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
–1 ke každému hodu (sčítá se) |
Adalgrim |
X |
O – Č |
Alia |
- X = přežité zranění
- O = Alastar (-1 k hodu přežití)
Zásahové plochy
Zásahová plocha |
Meč & Sekera |
Hůl |
Šíp |
Paže |
5 bodů úhony |
5 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Trup, krk a hlava |
10 bodů úhony |
5 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Nohy od kolen výše |
5 bodů úhony |
5 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Nohy od kolen níže |
0 bodů úhony |
0 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Zvláštní boj
Boj s duchem
- v okruhu 3m od ducha každý utrpí ztrátu 5 bodů života za minutu
(duchovi se léčí utrpěná úhona)
- duchovi lze lépe ublížit očarovanou zbraní > počítá se mu každý
zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý druhý zásah; ducha je
zakázáno se dotýkat
- poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je
černá čepel
- z doposud známých kouzel proti duchovi působí pouze
ohnivé střely
- v přítomnosti ducha lze čarovat
Boj s kostlivcem
- kostlivci lze podobně jako duchovi lépe ublížit očarovanou zbraní >
počítá se mu každý zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý
druhý zásah
- poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je
černá čepel
- z doposud známých kouzel proti kostlivci působí pouze
ohnivé střely
- v přítomnosti kostlivce lze čarovat
Královský turnaj
- zásahy, které si hráči způsobují, neubírají HP
žádnou výdrž
Doposud známé kouzelné zbraně
- Kouzelný štít: (průměr 40cm – černý s nápisem ESGALNOR) >
odráží všechna kouzla (barevné koule)
- Kouzelný meč: (délka černé čepele 65 cm): působí normální úhonu
dle úderu do platné zásahové plochy i kostlivci a duchovi; člověku
očarovanému Kouzlem ?síla ohně? se počítá každý zásah
Doposud známé zvláštní předměty
- Třaskavé šípy: jedna koule ubírá 50 bodů života
- Prsten z mithrilu s černým kamenem: nositel ignoruje na něj seslané
kouzlo smrti
Zbraně
- Materiál: dřevo, kůže, karimatka a jekor; kov nesmí být na úderové
ploše (pouze jen jako pojivo – šrouby).
- Zbraň nesmí mít ostré hrany a hroty; meče a dýky by měly mít pevnou
záštitu (kterou se nesmí mlátit).
Rozměry zbraní
Zbraň |
Délka čepele |
Délka jílce |
Meč jedenapůlruční |
Max. 85 cm |
Max. 25 cm |
Meč jednoruční |
Max. 65 cm |
Max. 20 cm |
Dýka |
Max. 35 cm |
Max. 17 cm |
Hůl |
Max. 160 cm |
--- |
|
Celk. délka |
Šířka sekery |
Sekera jedenapůlruční |
Max. 100 cm |
Max. 60 cm |
Štít |
Průměr max. 50 cm |
--- |
- pro jednotnost barvy zbraní doporučujeme natřít meče šedou barvou,
např. Balakrylem odstín č. 0111, který se do dřeva vpije a poslouží tak
i jako jeho ochrana před nepřízní počasí a boje
Střelné zbraně
- šípy představují bílé papírové koule (protože jsou
nejbezpečnější), vyrábí se z rozmočeného novinového papíru (2 až
3 dvojlisty); rozmočené listy zmuchláte do koule, vyždímáte a necháte na
slunci vyschnout (schnou relativně dlouho, i 2 dny); pro větší tvrdost
koulí možno při rozmáčení papíru přidat i škrob nebo finální suchou
kouli lehce olepit izolepou