Pravidla boje
Každá postava má určitý počet bodů výdrže (určuje se dle cechu a
postavení v něm a dle dalších pravidel). Zásah zbraní do platné
zásahové plochy odečítá z výdrže určitý počet bodů ? úhona (určuje
se dle zbraně a zasaženého místa ? zásahové plochy). Platný zásah si
postižený odečítá ze své výdrže; klesne-li počet bodů na nulu, postava
je v bezvědomí, hráč si buď lehne, nebo klekne na místě, kde byl
zasažen (je-li to možné > žebřík apod.). Informace o bodech výdrže
protivníka lze zjistit pouze ?Kouzlem odhadu?. Údery mečem se vedou jen
náznakově ? při hře se bavíme > při boji se nesnažíme navzájem
zmrzačit či zabít. Hráči s příliš agresivním bojem budou vyloučeni.
S mečem nebo s holí je zakázáno bodat, šťouchat a bezhlavě mávat kolem
sebe; s mečem a s holí se seká – zbraně se nesmí chytat! Body života
si každý odečítá poctivě sám. Dostane-li se hráč na nulu, padá
v bezvědomí k zemi. O jeho procitnutí z bezvědomí a pokračování ve
hře nebo o smrti rozhoduje hod kostkou (šestistěnnou u organizátora),
přičemž platí, že každé bezvědomí snižuje šanci na další probuzení
z bezvědomí do života (příklad: byl jsi poprvé ?umlácen? do bezvědomí,
po bitvě si hodíš kostkou, a pokud ti padne dvě a více, opět žiješ, ale
jestliže ti padne jedna, jsi mrtev; jsi ?umlácen? podruhé do bezvědomí,
opět házíš kostkou, tentokrát pro život musíš hodit tři a více, pro
smrt ti stačí jedna a dvě; jestliže postižený vlastní titul Alastara,
z potřebné hodnoty hodu pro přežití se odečítá za každý titul 1) ?
viz bitevní tabulka. Po hodu kostkou dochází k probuzení z bezvědomí
s výdrží 5 bodů (nerozhodnou-li organizátoři jinak). Pakliže se hod
o život nezdaří, lze použít kouzla oživení, případně kouzelné
živé vody.
Bitevní tabulka – ukázka
Nick |
Hod kostkou |
Alastar |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
–1 ke každému hodu (sčítá se) |
Adalgrim |
X |
O ? Č |
Alia |
- X = přežité zranění
- O = Alastar (-1 k hodu přežití)
Zásahové plochy
Zásahová plocha |
Meč & Sekera |
Hůl |
Šíp |
Paže |
5 bodů úhony |
5 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Trup, krk a hlava |
10 bodů úhony |
5 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Nohy od kolen výše |
5 bodů úhony |
5 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Nohy od kolen níže |
0 bodů úhony |
0 bodů úhony |
10 bodů úhony |
Zvláštní boj
Boj s duchem
- v okruhu 3m od ducha každý utrpí ztrátu 5 bodů života za minutu
(duchovi se léčí utrpěná úhona)
- duchovi lze lépe ublížit očarovanou zbraní > počítá se mu každý
zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý druhý zásah; ducha je
zakázáno se dotýkat
- poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je
černá čepel
- z doposud známých kouzel proti duchovi působí pouze
ohnivé střely
- v přítomnosti ducha lze čarovat
Boj s kostlivcem
- kostlivci lze podobně jako duchovi lépe ublížit očarovanou zbraní >
počítá se mu každý zásah, neočarovanou zbraní se mu počítá každý
druhý zásah
- poznávacím znamením očarovaných nebo znamenitých zbraní je
černá čepel
- z doposud známých kouzel proti kostlivci působí pouze
ohnivé střely
- v přítomnosti kostlivce lze čarovat
Královský turnaj
- zásahy, které si hráči způsobují, neubírají HP
žádnou výdrž
Doposud známé kouzelné zbraně
- Kouzelný štít: (průměr 40cm ? černý s nápisem ESGALNOR) >
odráží všechna kouzla (barevné koule)
- Kouzelný meč: (délka černé čepele 65 cm): působí normální úhonu
dle úderu do platné zásahové plochy i kostlivci a duchovi; člověku
očarovanému Kouzlem ?síla ohně? se počítá každý zásah
Doposud známé zvláštní předměty
- Třaskavé šípy: jedna koule ubírá 50 bodů života
- Prsten z mithrilu s černým kamenem: nositel ignoruje na něj seslané
kouzlo smrti
Zbraně
- Materiál: dřevo, kůže, karimatka a jekor; kov nesmí být na úderové
ploše (pouze jen jako pojivo – šrouby).
- Zbraň nesmí mít ostré hrany a hroty; meče a dýky by měly mít pevnou
záštitu (kterou se nesmí mlátit).
Rozměry zbraní
Zbraň |
Délka čepele |
Délka jílce |
Meč jedenapůlruční |
Max. 85 cm |
Max. 25 cm |
Meč jednoruční |
Max. 65 cm |
Max. 20 cm |
Dýka |
Max. 35 cm |
Max. 17 cm |
Hůl |
Max. 160 cm |
--- |
|
Celk. délka |
Šířka sekery |
Sekera jedenapůlruční |
Max. 100 cm |
Max. 60 cm |
Štít |
Průměr max. 50 cm |
--- |
- pro jednotnost barvy zbraní doporučujeme natřít meče šedou barvou,
např. Balakrylem odstín č. 0111, který se do dřeva vpije a poslouží tak
i jako jeho ochrana před nepřízní počasí a boje
Střelné zbraně
- šípy představují bílé papírové koule (protože jsou
nejbezpečnější), vyrábí se z rozmočeného novinového papíru (2 až
3 dvojlisty); rozmočené listy zmuchláte do koule, vyždímáte a necháte na
slunci vyschnout (schnou relativně dlouho, i 2 dny); pro větší tvrdost
koulí možno při rozmáčení papíru přidat i škrob nebo finální suchou
kouli lehce olepit izolepou